ZAVARIVAČ KROZ VR NAOČARE

Kragujevac: Učenici Srednje stručne škole u Kragujevcu, koji uče za bravare-zavarivače, prvi su imali priliku da koriste virtuelne (VR) naočare kako bi se upoznali sa zanimanjem zavarivač.

“Bilo im je korisno i veoma zanimljivo. Cela aktivnost protiče uz puno smeha, komunikacije i učenici na jedan zabavan način uče o zanimanju zavarivač” rekla je Ikonija Golić iz Job Info Centra u Kragujevcu, gde je organizovano korišćenje VR naočara u okviru programa “Znanjem do posla”.

Pohvale i ohrabrenje

Za učenika Ognjena Bogićevića ovo je zanimljivo i vrlo korisno iskustvo.

“Snašao sam se. Deluje baš zanimljivo. Prvi put sam uzeo aparat u ruke, prvi put sam ušao u halu. Naravno, sve to na virtuelni način. Sve mi je bilo prvi put. Veoma korisno iskustvo. Ja sam odlučio da se bavim zavarivanjem. Znam da mi je za taj zanat potrebna mirna ruka i strpljenje. Od mentora u virtuelnoj hali, dok sam vario, dobio sam sugestiju – sporije, koju ću svakako usvojiti kada budem stvarno vario”, rekao je Ognjen Bogićević učenik prvog razreda Srednje stručne škole u kojoj uči za bravara-zavarivača.

Učenik Luka Krstić kaže da je izabrao da se školuje za bravara-zavarivača, jer je zanimanje perspektivno i dobro plaćeno. Kaže da ima dara da bude zavarivač i hvali VR naočare, kaže da su super.

“Kad staviš naočare vidi se prvo jedan robot koji ti objašnjava kako i šta treba da radiš, a posle se ide do mentora koji objašnjava i pokazuje kako treba da se zavari komad. Na kraju, posle kratke obuke, probam da varim aparatom. Mentor sve prati, ocenjuje da li radim dobro i da li mogu da nastavim dalje”, ispričao je Luka, koji je i u realnom životu imao priliku da vari, jer mu se i otac bavi tim zanatom.

“Bilo mi je veoma je zanimljivo zato što može da se vidi kako se praktično vari i koje su nam se stvari potrebne za zaštitu na radu. Kad sam virtuelno prišao aparatu, sve je bilo kao i u stvarnosti, isto , baš realno prikazano”, ispričao je svoje iskustvo učenik prvog razreda Srednje stručne škole Novak Dimitrijević.

Njegov drugar iz razreda Stefan Tasić tvrdi da nije imao tremu i zadovoljan je onim što je naučio dok je koristio VR naočare.

“Veoma je zanimljivo. Imao sam priliku da probam da varim u virtuelnom svetu i bilo mi je baš prijatno iskustvo. Snašao sam se veoma dobro. Sve što sam učio u školi video sam i u virtuelnoj hali. Bilo mi je malo i čudno, velika hala, velika boca, aparat, maska…” podelio je sa nama svoje utiske učenik Živko Đorđević.

Svi učenici koji su koristili VR naočare dobili su na kraju i virtuelnu poruku ohrabrenja: “E, svaka čast”!

Utisci predavača praktične nastave

“U saradnji sa školskim timom za karijerno savetovanje i vođenje i Razvojnim biznis centrom dovodimo u Job Info Centar učenike od prvog do trećeg razreda Srednje stručne škole da vide virtuelni svet zavarivanja”, rekao je master mašinski inženjer Miroslav Petrović, koji u srednjoj stručnoj školi (SSS) predaje praktičnu nastavu učenicima koji se školuju za bravare-zavarivače.

On je naveo da je od početka školske godine oko 20-ak učenika od prvog do trećeg razreda SSS prošlo kroz virtuelnu realnost.

“Ovo je i moj prvi susret sa virtuelnom realnošću na ovaj način, vezano za svet rada i nekog zanimanja Za učenike prvog razreda je vrlo korisno, jer se do sada nisu sretali sa zavarivanjem u realnosti, neko jeste, ali većina nema to iskustvo. Tako da ovo može da im bude kao neko prvo iskustvo”, rekao je Miroslav.

VR naočare su, dodaje on, zaista korisna stvar, za one koji nisu zavarivali, dok drugi, koji već imaju praktičnog iskustva, kažu da su neki delovi čak teži u virtuelnoj realnosti nego u stvarnosti.

“Uputstva mentora su zaista realno prikazana, realno je i okruženje, zaštita na radu i sve što je neophodno je baš realno prikazano u virtuelnom svetu,” zaključio je nastavnik Miroslav, pošto je i sam prvi put nosio VR naočare.

Tekst i foto: Gordana Mirović / Uredila Sandra Vlatković