KVIS ZA VIŠE OD 150 OSNOVACA U LAJKOVCU

Šabac: Karijerni savetnici Job info centra u Šapcu održali su šest sesija programa karijernog vođenja i savetovanja u OŠ „Mile Dubljević“ u Lajkovcu, tokom kojih su samoprocenom kompetencija, osnovci i budući maturanti na kreativan način mogli da spoznaju sebe i tako počnu da planiraju svoje buduće školovanje.

Radionice profesionalne orijentacije prošlo je preko 150 učenika u 12 odeljenja sedmog i osmog razreda matične škole u ovom gradu i izdvojenih seoskih odeljenja u Bajevcu i Bogovađi.

Nakon ovih sesija stiče se utisak da većina njih već uveliko zna koju srednju školu će upisati za tri meseca. Interesovanja su različita i zavise od grada u kome će nastaviti školovanje – u Lajkovcu, Valjevu ili Beogradu i kakve su im mogućnosti.

U Lajkovcu najčešće mogu da ostanu u proizvodnim zanatima, dok Valjevo i Beograd nude širi spektar mogućnosti, ali najpre odlučuju u odnosu na sopstvena interesovanja i uz savet roditelja.

„Zaključili smo da su interesovanja različita i među odeljenjima. U sklopu radionice oni prolaze i kviz znanja engleskog jezika. Zanimljivo je, kada sa strane posmatramo, da su u nekim odeljenjima znanja izuzetna, a u nekim manje dobra“, istakla je karijerna savetnica Gordana Mandić Radosavljević, dodajući da su učenici stranim jezikom uglavnom ovladali putem interneta, igrica, filmova ili nekih drugih medija.

To je pokazatelj da im pored formalnog znanja nedostaje i praktična upotreba naučenog. To se odnosi i na druge predmete, pri čemu su interesovanja individualna i zavise od ličnih aspiracija učenika.

„Imaju želju da učestvuju, izražene kritičke stavove, što je jako dobro. Ako i nisu sigurni šta žele, vrlo dobro znaju šta nije dobro za njih“, navela je ona.

Glavni utisak je da mladi razumeju da u novom dobu karijera postaje dinamična, promenljiva i da i oni sami treba da budu aktivni i mobilni. A ove radionice ih pripremaju da na takav način razmišljaju.

„Zabavili smo se i saznali mnogo toga novog na drugačiji način od onoga što učimo u školi“, rekao je Marko P.

Reakcije nastavnika i učenika su pozitivne, jer se nakon radionica među polaznicima radionica razvija diskusija koja ih podstiče da razmišljaju o sopstvenom razvoju, što je potpuno novo iskustvo za njihov uzrast i pomenutu sredinu.

Prema rečima karijernih savetnika, pozitivan učinak naveo ih je da umesto dva planirana, kroz radionice provedu svih dvanaest odeljenja.

 

Tekst i foto: Mirjana Čvorić / Uredila: Sandra Vlatković