Kragujevac: GM Konsalting“ iz Kragujevca uključio se u prvi poziv programa „Znanjem do posla“ učešćem u izvođenju stručne obuke za grupu mladih bez posla sa fakultetskom diplomom, koji su prošli obuku za agente prodaje prema aktuelnim zahtevima tržišta i zahvaljujući stečenim teorijskim i praktičnim znanjima većina polaznika je uspela da se zaposli odmah po završetku obuke.

Vlasnica i menadžerka „GM Konsalting“ Gordana Matović kaže postoje dva ključna razloga zvog kojih se odlučila da se priključi progranu. Prvo na tržištu postoji tražnja za agentima B2B (Business-to-Business) prodaje, a drugo je činjenica da na tržištu rada ima diplomiranih stručnjaka koji bsu potrebni kompanijama, ali nažalost tokom studija nisu bili u prilici da steknu veštine neophodne za pregovaranje sa kupcima.

“Mi smo tu „prazninu“ identifikovali, a ovaj projekat nam je omogućio da se detaljnije pozabavimo tim problemom.“

Šta Vas je motivisalo da budete deo ovog programa?

„Motiv je, pre svega, unapređenje znanja i veština mladih ljudi iz oblasti prodaje kako bi postali konkurentniji na tržištu rada , a zatim i pomoć kompanijama u pronalaženju odgovarajućih kadrova.

Imajući u vidu činjenicu da je veliki broj polaznika programa vrlo brzo našao posao, možemo se pohvaliti time da je projekat bio uspešan, kako za polaznike, tako i za kompanije koje su u projektu učestvovale.

Kako izgleda obuka budućih agenata prodaje?

„Rad na projektu bio je veoma zanimljiv, naročito zbog toga što smo projekat sprovodili u partnerstvu sa još tri firme- Vulović transport, Aluroll i Watchout security. Sve četiri firme veoma su različite tako da je razvoj programa obuke bio veliki izazov za nas. Prilikom realizacije obuke u teorijskom delu fokusirali smo se na razvoj generalnih veština koje su neophodne za posao agenta prodaje, dok je prilikom praktične obuke fokus bio na konkretnim radnim zadacima u firmi koja je sprovodila praksu.“

Šta ste naučili iz programa „Znanjem do posla“ ?

„Svakako da je ovo jedno novo iskustvo na osnovu kojeg smo jasnije uvideli koliko je važno, prevashodno mladim ljudima, pružiti šansu i uložiti u njihov razvoj. Ovaj projekat je, takođe, potvrdio da formalno obrazovanje nije dovoljno, odnosno da je i posle dobijanja diplome fakulteta neophodno i dalje raditi na sebi i podizati svoje kompetencije, što bi bio i moj savet za sve buduće diplomirane mlade ljude. Time će biti konkurentniji na tržištu rada i imati veće šanse tokom prvog kontakta sa poslodavcem.“

Polaznici programa bila su nezaposlena lica do 30 godina. Zainteresovani su se za učešće prijavljivali na osnovu javnog poziva, a finalni polaznici odabrani su nakon sprovedenog intervjua.

Kakvo je bilo interesovanje mladih?

Za ovu obuku postojalo je veliko interesovanje mladih još u fazi prikupljanja prijava. Na naše izuzetno zadovoljstvo, svi odabrani polaznici bili su izuzetno motivisani i pokazali su proaktivan pristup u radu, iznenadili su nas pozitivno svojom spremnošću da uče i načinom na koji su pristupili celokupnoj obuci. Bilo je izuzetno zadovoljstvo raditi sa njima, a posebno nas raduje to što su neki od njih nastavili da rade u firmama u kojima su obavljali praksu.

Kakva su iskustva poslodavaca uključenih u projekat?

„Firme partneri na ovom projektu veoma su zadovoljni polaznicima, ali i samim konceptom sprovedene obuke. Ono što je osnovni benefit za svaku firmu koja se uključi u ovakav program jeste mogućnost da buduće radnike obuči za obavljanje konkretnog posla prema svojim potrebama.

Posle završene obuke nastavili smo da pratimo razvoj naših polaznika i na naše veliko zadovoljstvo polaznici se često javljaju sa dobrim vestima, tako da u ovom trenutku imamo informaciju da se od 18 polaznika čak 12 zaposlilo.“

 

 

Da li imate neku preporuku za unapređenje kvaliteta obuke?

„Osnovna preporuka za unapređenje obrazovanja, neformalnog i formalnog, jeste veći fokus na praktičnim stvarima, na razvoju ličnih veština i podizanju poslovnih kompetencija neophodnih za konkretne potrebe poslodavaca.

U cilju bržeg zapošljavanja mladih neophodna je bliža saradnja između edukativnih institucija i privrede, odnosno poslodavaca. Samo tako će biti moguće prevazići jaz koji postoji između tržišta rada i potreba privrede.

Za pojedina zanimanja kao što je specijalista prodaje poželjno je da obuka traje duže, imajući u vidu da je to zanimanje dosta kompleksno i zahteva veštine koje nije lako razviti u kratkom vremenskom periodu.“

 

GM Konsalting d.o.o  je konsalting firma koja svojim klijentima pruža usluge biznis dijagnoze, finansijskog upravljanja, optimizacije troškova, forenzičke kontrole i revizije, ali i treninge iz najvažnijih oblasti za bolje poslovanje i upravljanje firmom, kao i  treninge usmerene na razvoj zaposlenih.

 

“Zato možemo reći da nam razvoj i održavanje treninga nisu strani, ali su nam izrada kurikuluma treninga za agenta B2B (Business-to-Business) prodaje i rad sa mladim, diplomiranim ljudima, predstavljali izazov i veoma korisno iskustvo.“

 

Tekst: Gordana Mirović / Uredila: Sandra Vlatković