Kruševac: Pandemija korona virusa dovela je do prelaska mnogih aktivnosti u onlajn prostor. To je učinio i projekat „Znanjem do posla”. Ranije razvijeni alati za takvu vrstu komunikacije su usavršeni i primenjeni, a na internetu su se našli brojni materijali koje će mladi moći da koriste i nakon pandemije. Ipak, godinu dana kasnije, utisak je da su potrebne nove ideje i načini za motivaciju mladih, odnosno da svi željno očekuju vraćanje na „živu reč” i susrete u realnom prostoru.

 

„Nedelju dana nakon proglašenja vanrednog stanja Edukativni centar se prilagodio novim uslovima kreiranjem i realizacijom kampanje „Znanjem do posla, možemo i onlajn, važno je da ste u TOK – u” ,rekla je koordinatorka komunikacija u Edukativnom centru, koji u Rasinskom okrugu sprovodi projekat „Znanjem do posla“ Ana Tomić.

 

„Potrudili smo se da kroz tu kampanju pozovemo mlade da ne pauziraju u svom usavršavanju. Usledili su brojni audio i video sadržaji edukativnog karaktera, promovisanje primera dobre prakse i rezultata koji su kroz ovaj program ostvareni. To je za nas bila prilika da sve onlajn alate, o kojima smo ranije sticali znanja, primenimo u praksi, sada mnogo više i još kreativnije nego što smo to pre pandemije činili” , navela je Tomić.

 

Mladi su, kako je rekla, reagovali odlično, to je za njih bilo novo, interesantno iskustvo. Imajući, međutim, u vidu da su sve njihove aktivnosti u tom periodu prešle na onlajn, došlo je posle izvesnog vremena do svojevrsnog zasićenja, pa projekat „Znanjem do posla” koristi novonastalu situaciju i vraća se realizaciji aktivnosti u oflajn prostoru, pre svega kombinovanjem aktivnosti.

„Period kraja leta i početka jeseni označen je individualnim razgovorima i grupnim sesijama karijernog vođenja i savetovanja. Tada koristimo priliku i za realizaciju obuka na radnom mestu, što u prethodnom periodu nije bilo moguće” , sumirala je Ana Tomić učinjeno.

 

To potvrđuje, zaključila je ona, da bi godinu dana nakon početka pandemije trebalo razmišljati o mogućnosti da se mladima ponude novi, kreativni, inovativni i interesantni sadržaji, koji bi u onlajn prostoru mogli da privuku njihovu pažnju.

 

„Tu su „Tvoj vodič za karijeru”, video kratki materijali u kojima naša karijerna savetnica kroz ciklus od 15 video klipova mlade vodi kroz važne korake. Imamo audio zapise, emisije koje smo radili za radio KRAK, dva ciklusa TOK-a (Talasajmo o karijeri), razgovora sa saradnicima i učesnicima projekta ‘Znanjem od posla’ iz prethodnog perioda. S obzirom da realne susrete nismo mogli da realizujemo uživo preselili smo i njih na radio KRAK. Tako je nastao serijal emisija REZON, u kojima smo mladima pokušali da približimo određena zanimanja „, navela je koordinatorka komunikacija u kruševačkom Edukativnom centru.

 

To potvrđuje, zaključila je ona, da bi godinu dana nakon početka pandemije trebalo razmišljati o mogućnosti da se mladima ponude novi, kreativni, inovativni i interesantni sadržaji, koji bi u onlajn prostoru mogli da privuku njihovu pažnju.

 

Tekst i foto: Jelena Božović / Uredila: Sandra Vlatković