Kruševac: Preduzeće „Dunipak” u Kruševcu, koje se bavi proizvodnjom kartonske ambalaže, u okviru aktulenog javnog poziva za obuke na radnom mestu, drugi put  je učestvovalo u programu „Znanjem do posla”, pošto je na isti način radnike obučavalo i sredinom 2019. godine.

 

„Prepoznali smo ovaj program kao nešto pozitivno i odlučili smo da učestvujemo, da ga na taj način podržimo. Sticajem okolnosti za program smo najpre čuli u Švajcarskoj, kada smo nabavljali mašine, a ubrzo nakon povratka smo saznali da se sprovodi u Kruševcu. Naša ideja je bila da se uključimo kako bismo pomogli da on zaživi u Srbiji jer je ideja veoma dobra i zdrava”, rekao je Nikola Deljanin, koji je sa bratom Dušanom druga generacija u porodičnoj firmi „Dunipak”.

 

Podsetio je da je prvi program obuke dobro prošao, da je deo mladih koji su se tada obučavali ostao u preduzeću, te da su se zbog pozitivnog iskustva odlučili za još jednu obuku.

 

 

 

„Program je koristan, pogotovo jer sada na tržištu radne snage nedostaju kvalifikovani i  kvalitetni radnici, tako da mi moramo da pravimo takvu radnu snagu“, objasnio je on.

 

Prema njegovim rečima, obuka  koju je kao mentor imao u okviru projekta „Znanjem do posla” bila mu je značajna.

 

„Saznao sam za određene nove tehnike i primenio sam ih. To se, pre svega odnosi na tehnike predavanja, kao što je kako da se zaposlenima prezentuje trening, kojim redom. To je jedan od benefita projekta.“

 

Kako bi obučio radnike u skladu sa potrebama proizvodnje „Dunipak”, koji postoji više od dve decenije, razvio je interni sistem treninga.

 

 

 

 

Deljanin je naveo da im najviše odgovara kada im dođu radnici koji imaju iskustvo u proizvodnji,  jer imaju navike i znaju koja je njihova odgovornost. Takve radnike potom obuče prema potrebama preduzeća.

 

„Kada nam dođe neko sa iskustvom u našoj branši to ima dobre i loše strane. Dobro je što zna proizvodnju i njene zahteve, a loše je što, obično to znači da dolazi iz manje kartonaže gde se primenjuju drugačija organizacija i procedure”,  precizirao je on.

 

Kako bi došli do najkvalitetnijih kadrova, u „Dunipaku” koriste više kanala.

 

Prvo su tu oglasi koje objavljujemo na portalima. Potom, zapošljavamo radnike po preporuci. Razvili smo sistem preporuka u kome naši zaposleni preporučuju nekoga koga poznaju. Ako se novi radnik dobro pokaže i odlučimo da ga zadržimo, onaj ko ga je preporučio dobija jednokratni bonus. Takođe, ljudi sami dolaze da pitaju za posao, jer smo prepoznati kao dobar poslodavac”, rekao je Deljanin.

 

To što je proizvodnja sezonskog karaktera i postoje periodi kada je potrebno više, odnosno manje radnika, znači da neke angažuju na određeno, ali se, kako je rekao, trude da među njima prepoznaju kvalitetne kadrove i da ih zadrže.

 

Nakon ovogodišnje dvomesečne obuke, sprovedene tokom leta u okviru projekta „Znanjem do posla”, od petoro praktikanata troje je dobilo posao.

 

Inače, „Dunipak” postoji od 1998. godine, zapošljava sedamdesetak radnika, bavi se preradom kartonske ambalaže. Godišnje preradi oko pet i po hiljada tona kartona, što ga svrstava u srednje proizvođače. U četiri proizvodne hale, na više od dve i po hiljade kvadrata, smešteno je 17 mašina. Pouzdanost i fleksibilnost navode kao svoje prednosti. Među brojnim kupcima su i firme iz auto-industrije. Cilj im je da, kroz nove poslove, aktiviraju drugu smenu u proizvodnji, čime bi bio obezbeđen posao za još tridesetak radnika.

 

 

Tekst i foto: Jelena Božović / Uredila: Sandra Vlatković