Kruševac: Samo sedam dana nakon proglašenja vanredog stanja kruševački Edukativni centar, koji u tom gradu sprovodi projekat „Znanjem do posla“, pokrenuo je kampanju „Znanjem do posla – možemo i online! Važno je da ste u TOK-u!“. To je bio brzi odgovor te organizacije na vanredne okolnosti, nastale zbog pandemije korona virusa. Za nedelju dana, tim Edukativnog centra kreirao je plan kampanje i ona se od 23. marta odvija u kontinuitetu, preko društvenih mreža, online radija KRAK i internet stranice organizacije.

– Kroz dvadesetogodišnje iskustvo naše organizacije u radu sa mladima, sigurno okruženje i njihova bezbednost uvek su bili prioritet, što u ovom periodu znači odlaganje svih aktivnosti koje podrazumevaju direktan kontakt. Zato je bilo neophodno, kada je reč o aktivnostima u okviru programa „Znanjem do posla“, sve što je moguće, preneti u online sferu. Kampanja, kroz informativno – promotivne sadržaje apostrofira da, dok ste kod kuće, ne pauzirate rad na sebi, a na to se nadovezuju različiti edukativni segmenti, koji konkretno omogućavaju da nova znanja i veštine steknete online – kaže programski direktor Edukativnog centra Kruševac, Ilija Jovanović.

Za potrebe kampanje tim Edukativnog centra kreirao je video i audio materijale, vizuale i članke, koji promovišu primere dobre prakse i dosadašnje rezultate programa “Znanjem do posla” ali i omogućavaju mladima da ne pauziraju svoj karijerni razvoj, već da aktivno rade na sebi.

– Kampanja je krenula na društvenim mrežama, promocijom primera dobre prakse i ostvarenih rezultata u Kruševcu u prethodnom periodu, u okviru programa “Znanjem do posla”, objavom vizuala sa porukama, članaka (e2e priča) sa sajta znanjemdoposla.rs i videa “Upoznaj zanimanja”. Na online radiju KRAK, jednom nedeljno pripremamo emisiju TOK (Talasamo O Karijeri) koja je dostupna i na YouTube kanalu Edukativnog centra. Karatki informativno – edukativni video klipovi “Tvoj vodič za karijeru”, kroz koje karijerna savetnica, korak po korak, predstavlja mladima formulu za izbor zanimanja, u kampanji su zastupljeni dva puta sedmično. Od aprila, fokus je na promociji i sprovođenju online aktivnosti karijernog vođenja i savetovanja, individualnim sesijama i radionicama – precizira Jovanović.

Cilj je da se, raznovrsnošću korisnih i zanimljivih sadržaja, opravda hashtag kampanje: #ostanikodkuce ali #nepauzirajznanje, već #radinasebi. Reakcije mladih su pozitivne.

– Na društvenim mrežama (Facebook, Instagram), domet objava, interakcije i deljenje sadržaja kampanje, pružaju nam kvantitativne podatke kojima smo zadovoljni. Interesovanje i odziv mladih za prvu online radionicu karijernog vođenja i savetovanja “Koliko dobro poznaješ sebe?”, a što je još važnije, ostvarena interakcija, pokazatelji su da smo na dobrom putu – navodi Jovanović.

Napominje da je saradnja i u online prostoru izuzetno bitna, te da su kruševačke škole, deljenjem sadržaja kampanje i poziva, doprinele da se dopre do većeg broja mladih. Takođe, vanredne okolnosti dovele su do toga da se različiti online alati i mogućnosti, koji su korišćeni do sada, “izbruse” i upotpune novim. Istovremeno je kroz kreiranje brojnih sadržaja, poput video klipova (“Tvoj vodič za karijeru”), vizuala sa porukama (promocija obuka na radnom mestu), radio emisija, ali i upotrebom Zoom platforme za online radionice, individualne sesije i drugo, do izražaja došla kreativnost članova ovog tima.

Tekst i foto: Jelena Božović / Uredila: Sandra Vlatković